Miks kasutada tootearendusfirmat?

Blogi & Uudised

Firmadel on kaks põhilist valikut, kui neil tekib tootearenduse vajadus - nad võivad kokku panna firmasisese tootearendusmeeskonna või otsida tootearendust pakkuva firma (kuigi on ka
olukordi, kus kahe kombinatsioon võib kasulik olla). Mõlema valikuga käivad kaasas omad plussid ja miinused. Selles artiklis üritame jääda võimalikult erapooletuks, rääkides miks tootearendusfirma võib olla hea valik just teile.

Tootearendus on iga ettevõtte jaoks oluline protsess, mis võib määrata äri tuleviku. See hõlmab uute toodete ja teenuste loomist ning olemasolevate toodete täiustamist. Kuigi tootearendus võib tunduda alguses lihtne, on see tegelikult keeruline ja nõudlik ülesanne, mis nõuab tõsist pühendumist, ressursse ja ekspertteadmisi. Selleks, et saavutada edukas tulemus, võivad ettevõtted ja organisatsioonid vajada tootearendusinseneride teenuseid.

Me mõistame täielikult, et firmasisesel tootearendusmeeskonnal on omad plussid. Oluline on määrata tegurid, mis on antud hetkel kõige olulisemad - näiteks tasub kaaluda kas olulisem on kiirelt toode turule saada või olla kohe algusest peale oma toote alal ekspert ning kaitsta oma teadmisi. Viimase puhul tuleks kokku panna oma meeskond, mis aga võtab üldjuhul rohkem aega, vaeva ja võib ka kulukam olla. Näiteks startup-i edu põhineb suuresti sellel, kui kiiresti minimaalsete kriteeriumitega toode turule saab, et seda siis sihtgrupi seas testida ja edasi arendada, samas kui firmal, kellel juba on toode turule toodud, on üldjuhul rohkem aega, et sellest parem versioon välja tuua.

Tootearendusfirma kasutamise plussid:

1. Tootearenduse teenus säästab aega ja pole peidetud kulusid

Oma tootearendusmeeskonna kokku panek hõlmab erinevaid kulusid - mitte ainult töötajate igakuist palka, vaid ka peidetud kulusid nagu tehnika, arvutiprogrammid, maksud jne. Lisaks veel teie enda või värbajate ajakulu (ning ajakulu tähendab kaudselt jällegi ka finantsilist kulu). Esimesed värbamise sammud nagu intervjueeritavate valimine kõigi kandidaatide seast ja nende intervjueerimine võivad võtta pika aja ning kui sobilik kandidaat seejärel ei võta tööpakkumist vastu, tuleb protsess uuesti läbida. Aeg, mida oleks saanud muudele projektidele kasutada, kulub värbamisprotsessile ja lisaks ei saa projekt alata enne, kui meeskond koos on. Lisaks kõigele sellele on oma meeskonna loomisel vaja ka aega, et nad firmasse ilusti saaks sisse elada, protsessid ja programmid selgeks õppida jne.

Kasutades tootearendusbürood toote arendamiseks pole tavaliselt peidetud kulusid - hinnakiri on koos läbi arutatud ja seega ei tule ebameeldivaid üllatusi. Lisaks säästate ka värbamis- ja treeningu-/sisseelamiskuludelt ning saate kohe projektiga algust teha, kuna tootearendusfirmas töötavad insenerid on juba oma programmidega kursis ja valmis uut projekti võtma.

2. Paindlik lähenemine

Tootearendust pakkuvad ettevõtted on tavaliselt ka üsna paindlikud ja suudavad muutuvatele vajadustele kiirelt reageerida. Neid saab kasutada eraldiseisvalt ning projektis inimeste arvu muuta vastavalt vajadusele, või kasutada neid lisaks oma firmasisesele meeskonnale, et katta kiiremaid perioode või ootamatuid projekte.

Lühiajalistel projektidel näiteks on aeg kriitiline ja seega vajavad üldjuhul kiiret algust ja sujuvat toimimist. Oma meeskonna loomine või suurendamine ootamatult on üsna keeruline ja nõuab siiski lisaaega - tootearendusfirma on sellises olukorras parim lahendus.

3. Mugavus

Tootearendust pakkuva firma kasutamine on ka väga mugav lahendus -  see võimaldab projekti delegeerida kogemustega meeskonnale, pannes paika kriteeriumid ja kontakti sageduse. Nii saate vabastada enda aega muude oluliste asjade jaoks samal ajal kui agentuur töötab projekti kallal. Nad annavad ka teada, kui tekib mingeid probleeme ning pakuvad võimalikke lahendusi. Projektijuhina saad muidugi ka tehtud tööd kontrollida sinu poolt valitud aja tagant ning veenduda, et kõik kulgeb plaanipäraselt.

Meiega koostööd tehes saab soovi korral minna veel sammu edasi ja anda ka projektijuhi ülesande mõnele tootearendusinsenerile. Sellisel juhul tagab insener, et ajakava ja muud kriteeriumid on täidetud - päris mugav lahendus, eks?

4. Ekspertteadmised ja laialdane kogemus tootearenduses

Tootearenduse teenuse kasutamise üks suurimaid plusse on kindlasti tootearendusinseneride laialdane kogemus. Loomulikult kõigil agentuuridel ei pruugi seda olla - just ülikooli lõpetanud inimene pole veel jõudnud kogemusi saada, aga paljudel tootearendusfirmadel siiski on erinevaid projekte juba selja taga. Meie insenerid näiteks on töötanud aastaid tootearenduse valdkonnas ja toetanud nii suurtootmist kui ka väiksemaid tehnilisemaid projekte. Võib ka juhtuda, et tootearendusfirma on töötanud isegi teiega sama valdkonna firmadega - see kogemus võib olla väga kasulik.

5. Tugev koostööpartnerite võrgustik

Mõned tootearendusfirmad, nagu ka meie, on leidnud endale koostööpartnerid tarnijate, tootjate ja muude firmade seast, kes võivad erinevates tootearenduse faasides kasuks tulla. Meil on näiteks koostööpartnereid alumiiniumi ekstrudeerimises ja survevalus, plastdetailide vaakumvormimises, lehtmetalli töötluses jne. Selline koostöövõrgustik võib säästa palju aega ning tagada kvaliteedi - sul pole vajadust kontakteeruda sadade erinevate firmadega, et eraldada terad sõkaldest ning suure tõenäosusega on tagatud ka kvaliteetne tulemus, sest ükski hea tootearenduse ettevõte ei pakuks tarnijat, keda nad pole ise kontrollinud - nende maine on ka kaalul.

6. Värske vaatepunkt ja objektiivne tagasiside

Sul on juba tootearendustiim ettevõttes olemas? Super! Samas ei tähenda see, et tootearendusteenusest sulle kasu poleks - tootearenduses on oluline vaadata toodet või ideed erinevatest vaatenurkadest, et leida parim lahendus ja lisada tootele võimalikult palju lisandväärtust. Firmavälised inimesed võivad pakkuda uudseid lahendusi, mis on ehk kahe silma vahele jäänud.

Tootearendusbüroo kasutamine lisaks oma meeskonnale võib lisaks veel tuua uue hingamise nii su ettevõttesse kui ka tootearendustiimi. See on teema, millest väga ei taheta rääkida, aga me räägime - mõnikord firmad jäävad oma mugavustsooni kinni ja kui miski on pikalt toiminud, siis seda ei taheta muuta (täiesti arusaadav). 

Näiteks leitakse, et kui eelnevad protsessid on seni toiminud, siis miks peaks neid muutma, või kui on soetatud masinad tootmiseks siis tahetakse, et kogu tootmine ainult neid masinaid kasutaks, kuigi uuemad lahendused võivad olla paremad või jätkusuutlikumad. 

Tootearendusfirma ei tea, mis on ajalooliselt paika pandud ja traditsiooniks saanud ja seega vaatab kõike värskest vaatepunktist. Tänu sellele võivad ettevõttevälised tootearendusinsenerid pakkuda täiesti uue lahenduse, keskendudes analüütikale ja kasumlikkusele. Selline lähenemine võib mõjuda inspireerivalt ka su firmasisesele tiimile ning avada ka teiste võtmeisikute silmad uutele lahendustele. Näiteks võib vahel pikas plaanis olla kasulikum minna üle lehtmetallilt plastile, aga ettevõte ei ole seda ehk varem kaalunud, kuna neil on lehtmetalli töötlemise seadmed juba olemas. Otsus võib olla hirmutav, aga tuleb mõelda, mis on pikas plaanis firmale hea.

Tootearendusteenuse kasutamise võimalikud kitsaskohad:

Artikli alguses lubasime olla võimalikult subjektiivsed, nii et räägime nüüd tootearendusfirma kasutamise võimalikest kitsaskohtadest ka. Lõppude lõpuks on tootearendusega tegelevad firmad väga erinevad nii suuruse, protsesside kui ka kogemuse koha pealt.

Tootearenduse hinnad tunduvad liiga soodsad? Ettevaatust!

Mõned firmad võivad esialgu anda soodsama hinna lootuses luua pikemaajalist koostööd. Kui päris aus olla, siis on väga raske ennustada täpset projekti hinda enne selle algust, kuna alati tuleb ette ootamatusi, millega esialgu polnud arvestatud, aga kui hind kõlab juba liiga hästi, et tõsi olla, siis ilmselt ongi. Tootearendusfirma peaks proovima anda nii täpse hinnapakkumise kui võimalik ja peaks seletama lahti, mis täpselt selle hinna sees sisaldub, et sa saaksid teha õige valiku.

Teine võimalus on otsida tootearendusteenus, mis võimaldab paindlikkust oma hindades - see tagab sulle suurema kontrolli oma projekti üle. Näiteks võib kokku leppida, et töö, ja seega ka tasumine, käib lühemate perioodide kaupa. Lisaks saate kokku leppida, mis peab selle aja jooksul tehtud saama.

Kes on sinu toote ekspert?

Kui sul on startup, siis sa suure tõenäosusega arendad midagi, mis on ainulaadne, innovaatiline ja mida veel turul pole. Väga loogiline on tahta, et toote eksperdid oleks firmas endas mitte välises agentuuris. Igati mõistlik otsus, aga nagu ka eelnevalt mainitud, siis tuleb siiski leida tasakaal turule toomise kiirusega, et keegi teine teist ette ei jõuaks, kuni te meeskonda kokku panete - eksperdi võib vajadusel ka hilisemas etapis firmasse leida.

Intellektuaalne omand & konfidentsiaalsusleping

Intellektuaalomandi õigused ja konfidentsiaalsusleping peaksid olema olulised nii sulle kui ka su investoritele (juhul kui sul on investorid). Kontrolli, et tootearendusfirma, keda sa kasutada soovid omab selget intellektuaalse omandi poliitikat, mis minimeeriks sinu ettevõtte riski ja millega kõik võtmeisikud rahul on. 

Lisaks kontrolli kindlasti ka, et tootearenduse firma pakuks korralikku konfidentsiaalsuslepingut, et sinu suurepärased ideed ei lekiks enne, kui sa üldse oma toote jõuad turule tuua. Üks hea tootearendusfirma ei tohiks oma kliendi projektidest teistega rääkida.

Läbipaistvus on oluline

Tootearendusteenuse kasutamine ei peaks tähendama seda, et sa ei tea kes sinu projekti kallal töötab, või kuidas see edeneb. Tootearenduse keeruline tõsiasi on see, et asjad ei lähe üldjuhul täielikult plaanipäraselt. Aus tagasiside ja läbipaistvus on kriitilised, et projekt sujuks nii hästi kui võimalik ja et kõik probleemid saaks ruttu lahendatud, vältimaks projekti hilinemist. Ideaalses koostöös peaks läbipaistvus käima mõlemas suunas - tootearendusfirma peaks andma tagasisidet probleemidest võimalike lahendustega ja samas ka otsima teilt tagasisidet, olgu see siis hea või halb.

Must stsenaarium

Keegi ei taha loomulikult sellele mõelda, aga olgem ausad - vahest võib juhtuda, et projekt tundub alguses väga hea, aga poole tegemise käigus selgub, et see siiski ei tasu ennast ära. Võib juhtuda, et keegi jõuab toote ideega sinust ette ning laseb oma toote välja samal ajal, kui sa alles enda ideed arendad. Või selgub, et ennustatav tootmiskulu tuleb liiga kõrge võrreldes eeldatava väärtusega. Enne projekti algust tasuks veenduda, et leping välise agentuuriga kataks, mis sellises olukorras juhtub - kas tuleb maksta ikka terve projekti kulu, on mingeid varase lepingu lõpetamise kulusid, või pole sellest midagi kui projekt ootamatult pooleli jääb?

Kas koostöö tootearendusfirmaga tasub siis ära?

See loomulikult oleneb olukorrast, aga üldjuhul - kindlasti! Kui tahad luua tooteid, milleta inimesed elada ei saa, siis vajad enda kõrvale head tootearendusmeeskonda. Ja kui on vajadus kiirelt tegutseda, siis tootearendusfirma on parim variant.


Kas sinu firmas puuduvad vajalikud teadmised? Me saame aidata - oleme toetanud nii suurtootmist kui ka tehniliselt keerukaid projekte. Kirjuta meile ja arendame koos suurepäraseid tooteid!

Kommenteeri

Lisa kommentaar

Email again:
Update cookies preferences